اینستاگرام یک پلتفرم فوق العاده قدرتمند برای بازاریابیه. طبق آمار منتشر شده حدود 28 درصد از جمعیت مردم آمریکا در اینستاگرام حضور فعال دارند. برای کسانیکه دوست دارند محتوای بصری خودشون رو تبلیغ کنند ، هیچ پلتفرمی بهتر از اینستاگرام نیست. با وجود اینکه استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای شروع کافیه ولی با استفاده از ابزارهای جانبی صحیح میتونید به نتایج خیلی بهتری برسید.

instagram-marketing

من واسه اون دسته از کسانی که میخواند خوشون رو به سطح بالاتری از بازاریابی تو اینستاگرام برسونند ابزارهایی رو پیشنهاد کردم که میتونید اونها رو در ادامه ببینید.

1.piqora

Piqora

همیشه جای سواله واسمون که باید از چه عکسایی استفاده کنیم تا روی بازدیدکننده تاثیرگذارتر باشه یا از چه هشتگ هایی برای عکسامون استفاده کنیم تا بیشتر تو دید عموم باشند. Piqora برنامه ایه که به شما اجازه میده بفهمید کدوم تیپ عکسا بیشترین لایک و کامنت رو داشتند. پس بنابراین میتونید بطور مداوم استراتژی تولید محتواتون رو بهبود ببخشین. این برنامه همچنین انالیزی منحصربفردی رو در اختیار شما میذاره که نشون میده افراد از چه هشتگ هایی استفاده کردند که تو تاثیرگذاشتن بر بازدیدکننده هاشون موفق بوند. این ویژگی های عالی شمارو تو پیداکردن دنبال کننده های مناسب کمک میکنه.

2.word dream

Word-Dream

این برنامه یکی از برنامه های گرافیکیه که استفاده از اون خیلی آسونه. به زبان ساده شما میتونید متنی که میخواید رو تو برنامه وارد کنید و ببینید که برنامه با چه گرافیک زیبایی عکس شمارو آماده دانلود و اشتراک گذاری تو شبکه های اجتماعی میکنه. ولی اگه شما میخواین استایل مورد نظر خودتون رو ایجاد کنید، نگران نباشید چون این برنامه تنظیم ویژگی های مهمی مثل رنگ،سبک، فیلترها و تکست لایوت هارو برای شما فراهم کرده تا بتونید به بهترین شکل ممکن استیل خودتون رو پیاده کنید. این برنامه همچنین اجازه دسترسی به صدها نقل الهام بخش و انگیزشی رو به شما میده و شما میتونید براحتی از اونها تو عکساتون استفاده کنید. این برنامه رو میتونید برای مدت محدود، بصورت رایگان تو گوگل پلی و اپ استور پیدا کنید.

3.repost

Repost-Example

خیلی از ماها وقتی تو اینستاگرام از عکسی خوشمون میاد با اسکرین شات گرفتن از اون و دوباره پست کردنش ، اون عکس رو دوباره به اشتراک میزاریم! Repost  نام برنامه ایه که اومده این کار رو واسمون اسون کنه تا عکس های مورد علاقمون رو که تو اینستاگرام پیدا کردیم رو بدون درد و خونریزی به اشتراک بزاریم بدون اینکه بخوایم مراحل بالا رو انجام بدیم.این برنامه همچنین عکس ها و کاربرانی که بیشتر repost  شده اند رو مشخص میکنه. استفاده از این برنامه برای اندروید و آی او اس فراهمه. 

4.tapshop

Tapshop

با استفاده از این برنامه میتونید پیج اینستاگرامیتون رو به یه پرتال خرید آنلاین تبدیل کنید! وقتی کاربر روی لینکی که خود شما درون پروفایل اینستاگرامتون قرار دادید کلیک میکنه، به صفحه ای منتقل میشه که شما از قبل لیست و تصاویری از محصولاتتون رو در اون قرار دادین و کاربر میتونه اون محصولات رو تو پیجتون بخره.حتما واستون سوال پیش اومد که چجوری میشه خرید کرد؟

سیستم جوری طراحی شده که وقتی کاربر محصولی رو میخواد بخره ، عکس اون محصول رو "لایک" میکنه و بصورت اتوماتیک ایمیلی واسش ارسال میشه تا عمل خرید رو انجام بده.

البته فکر کنم این برنامه فعلا برای کشور ایران کاربرد نداشته باشه.

5.crowdfire

Crowdfire

حتما واسه شما هم پیش اومده که تعداد دنبال کننده هاتون روز به روز پایین میاد و دلتون میخواد بدونید چه کسی شما رو آنفالو کرده. این برنامه این امکان رو به شما میده تا براحتی کسانی که شمارو آنفالو کرده اند رو شناسایی کنید و درصورت تمایل آنفالو!.  یکی از ویژگی های جالب این برنامه اینه که به شما لیستی از غیرفعال ترین کاربرانی که شما فالو کردین رو به شما میده تا در صورت تمایل اونهارو هم آنفالو کنید. 

6.schedugram

schedugram

مطمئنا شما هم عکسایی رو تو کامپیوترتون دارید که دلتون میخاد اونهارو تو اینستاگرام به اشتراک بزارید. برای به اشتراک گذاری این عکسها، بطور معمول، عکسهارو به گوشیتون منتقل میکنید و از طریق گوشیتون اونا رو به اشتراک میزارید. schedugram به شما کمک میکنه تا عکسهاتون رو از طریق کامپیوترتون هم به اشتراک بزارید. استفاده از این برنامه خیلی اسونه و به شما این امکان رو داده تا از چندین اکانت بصورت همزمان استفاده کنید. همچنین با استفاده از این برنامه میتونید برای ارسال پست هاتون زمان تعیین کنید تا برنامه عکسهاتون رو در ساعتی مشخص واستون پست کنه.

7.iconosquare

iconosquare

این برنامه یکی دیگر از اپلیکیشن های تحت وبه که به شما این امکان رو میده تا اکانت اینستاگرامیتون رو تو فضای وب مدیریت کنید. این اپلیکیشن به شما توانایی پاسخگویی به کامنت ها و جستجو با هشتگ رو میده. همچنین به شما نشون میده که دوستتون چه کسانی رو فالو کرده. با استفاده از تب populars  میتونید عکسهایی که بیشترین لایک و کامنت رو داشتند هم مشاهده کنید.

8.diptic

diptic

Diptic  نام اپلیکیشنیه که میتونید با استفاده از اون، با عکسا و ویدئو هاتون کولاژ های زیبایی رو خلق کنید. با استفاده از این برنامه میتونید برای ویدئوتون موزیک انتخاب کنید که یکی از ویژگیهاییه که این برنامه رو از بقیه متمایز کرده. این برنامه رو میتونید برای دستگاه اندرویدی و آی دیوایس هاتون دانلود کنید.

9.tagboard

tagboard

Tagboard  به شما این اجازه رو میده تا هشتگ های مختلفی رو دنبال کنید تا پست هایی که با اون هشتگ به اشتراک گذاشته شده رو ببینید. این برنامه همچنین به شما تعداد زیادی از عکسهایی رو برای استفاده در مناسبتهای مختلف و وبسایت ها و... به شما پیشنهاد میده تا از اونها برای بازدیدکننده هاتون به نمایش بزارید.

پس داشتن یه ابزار درست میتونه خیلی به استراتژی بازاریابی اینستاگرامیتون کمک کنه و شمارو توی پیشبرد اهدافتون یاری کنه.


منبع: entrepreneur